Ondersteuning bij beoordeling
Voorbeeldrapport Keimaat
Het beoordelingsrapport kan de scores laten zien op:
- interpersoonlijk competent
- pedagogisch competent
- organisatorisch competent
- competent in samenwerken met collega’s
- competent in samenwerken met de omgeving
- competent in reflectie en ontwikkeling
Zowel de competenties als de onderliggende gedragsindicatoren kunnen door u worden bepaald.
Legenda

Vakinhoudelijk en/of Didactisch Competent
Competentie-omschrijving:
Een docent/leraar die Vakinhoudelijk en/of Didactisch Competent is, creëert een krachtige leeromgeving in zijn lessen. Hij stemt zijn houding af op de leerlingen en houdt rekening met de individuele verschillen, op een zodanige manier, dat de leerlingen leren leren, ook van en met elkaar.

Organisatorisch Competent
Competentie-omschrijving:
De docent/leraar die Organisatorisch Competent is, creëert een overzichtelijke en ordelijke werksfeer. Deze docent/leraar hanteert op een consequente manier concrete, functionele en door de leerlingen gedragen procedures en afspraken. Hij laat hierbij een professioneel zelfvertrouwen zien, zodat leerlingen weten, waar ze aan toe zijn en welke ruimte ze hebben voor eigen initiatief.

Competent in Reflectie en Ontwikkeling
Competentie-omschrijving:
De docent/leraar die Competent is in Reflectie en Ontwikkeling, toont aan, dat hij voortdurend stil staat bij zijn professionele (beroeps)opvatting en bekwaamheid. Hij heeft een goed beeld van zijn eigen competenties en ontwikkelt deze op een planmatige manier.
